RESTAURANT – OG PERSONALEPOLITIK

• Restaurant – og Personalepolitikken er en ramme for den måde forpagter og personale er sammen på i forbindelse med driften af Restaurant Bothwell.

• Politikken omfatter også en række specifikke "husregler".

• Det primære mål med politikken er at vise et billede af et hygiejnisk og godt arbejdsmiljø.

• Restaurant – og Personalepolitikken er også til for, udadtil at vise et billede af restaurant Bothwell til alle interessenter – DGA (baneejerne), DGC (Dragsholm Golf Club), pro-træneren, myndighederne, forpagter, ansatte, leverandører og ikke mindst udefra kommende gæster.

 

VIRKSOMHEDENS FORMÅL:

• At servicere alle restaurant Bothwell gæster med gode madoplevelser til fornuftige penge i et hyggeligt og hygiejnisk miljø, og hvor gæsterne efterfølgende ønsker at komme igen.

• Midlet til ovennævnte formål er et godt serviceniveau, og hvor fødevarekvalitet er nøgleordet, og dette mål opnås i fællesskab af alle i arbejderstaben.

 

VISIONERNE ER:

• At skabe en hyggelig atmosfære i restaurationen og omkring gæsterne.

• At drage omsorg for gæsterne ved hjælp af ansvar, godt humør og god betjening og derigennem få gæsterne til at videregive den "gode historie" om deres besøg i Restaurant Bothwell.

 

VÆRDIGRUNDLAG:

Rammen for virksomhedens og personalets fælles forståelse, holdninger og forventninger er følgende nøgleord:

• Samarbejde.

• Ansvar.

• Omsorg.

• Kvalitet.

• Humor.

 

HUSREGLER FOR ANSATTE:

• Rammen her er "frihed under ansvar for den enkelte", hvorved ansatte føler ejerskab i virksomhedens mål, visioner og værdier og derved bliver den ansatte kulturbærer.

 

HUSREGLER PÅ RESTAURANT BOTHWELL

Virksomhedens ejer forventer, at du som medarbejder:

• Altid møder velsoigneret med en frisk og anstændig fremtoning.

• Altid yder den bedste service overfor gæsterne.

• Udviser respekt og arbejder loyalt med på restaurantens værdigrundlag.

• Overholder din tavshedspligt.

• Ikke taler i privat mobiltelefon, når du er på vagt.

• Har dine private ting som tøj og tasker m.v. opbevaret i skabene i omklædningsrummet.

• Har læst afsnittet "Personlig hygiejne" side 11 i Restaurant Bothwells egenkontrolprogram vedrørende: 1) Vask af hænder. 2) Sygdom. 3) Andre regler.

• Har en ren arbejdsdragt som består at overtøj fx polotrøje eller T-shirt med korte eller halvlange ærmer samt bukser med lange ben og fodtøj. Kvindelige serveringspersonaler må godt ha nederdel eller bukser på som går til under knæene.

• Arbejder i tøj som farvemæssigt passer sammen og at et forklæde, kort eller langt, er en del af arbejdsdragten.

• Arbejdstøjet skal altid være rent, da du viser "restaurantens ansigt" udadtil over for gæsterne.
• Ikke ryger indvendigt i nogen som helst af lokalerne, ej heller på terrassen.

• Hvis du ryger, ryger du alene i "gård" til køkken/ganglokalet for lukket dør.

• Ikke bruger virksomhedens computer til private gøremål.

• Ikke nyder spiritus i arbejdstiden.

 

ARBEJDSMILJØ:

Målsætningen er:

• Et sundt og godt arbejdsmiljø, både fysisk og psykisk.

• En oplevelse af god stemning, tryghed og sikkerhed på arbejdspladsen.

• Lovmæssige forsikringer er tegnet af Restaurant Bothwell.

 

SAMARBEJDSPARTNERE:

• Restaurant Bothwell´s samarbejde med Dragsholm Golf Club, Baneejerne og PRO-Træneren bygger på åbenhed, tillid og kvalitet.

 

REVISION / EVALUERING AF RESTAURANT - OG PERSONALEPOLITIKKEN.

• Personalepolitikken evalueres / revurderes pr. 01-10-2017 af forpagter sammen med restaurantudvalget 2 medlemmer.

Restaurant Bothwell                                                          11. marts 2017

Golfsvinget 1

4540 Fårevejle

Opgaver Hjælpere

• Nye medlemmer/kaniner spiller de første 4 gange på Par 3 Banen. Herefter vil der være mulighed for spil på Intermediate Banen både lørdage og  tirsdage, alt efter samråd med overkaninerne.

• Nye medlemmer/kaniner spiller om golfbolde – kaninbolde både på Par 3 Banen og på Intermediate Banen.

• Nye medlemmer som på opstartsdagen spiller 1 time på Par 3 Banen spiller ikke om bolde.

 

Lørdage:

• Startdato for spil er lørdag d. 08-04 kl. 14:00 og afslutningsdato er lørdag d. 23-09. Der spilles 25 lørdage i 2017, og der spilles med gunstart.

• Mødetid for overkaniner om lørdagen er kl. 13:40 og spillestart er kl. 14:00.

• Der spilles på Par 3 banen og evt. på Intermediate banen.

• Der vil være 1 overkanin pr. 4 spillere som går med rundt på Par 3 banen og vejleder. Overkaniner spiller ikke med på Par 3 banen.

• Der vil være 1 overkanin pr. 3 spillere som går med rundt på Intermediate banen og vejleder. Overkaniner kan vælge at spille med på

 

Intermediate banen.

• Overkaniner skal være behjælpelige med regler og udfyldning af scorekort.

• Ved spil om nye golfbolde/kaninbolde, betaler hver spiller et startgebyr på 20 kr.

• Efter spil samles kaniner og overkaniner i klublokalet ved baren på 1. sal i klubhuset.

• Overkaniner sørger for, at alle sidder sammen og gennemgår scorekort, dagens spil og evt. deler præmier ud.

 

Tirsdage:

• Starts dato for spil tirsdag d. 11-04 kl. Der spilles 25 tirsdage i 2017.

• Spillestart er altid kl. 17:00. Mødetid for overkaniner er kl. 16:40.

• Der spilles både på Par 3 banen og på Intermediate banen med gunstart.

• Ønsker man at deltage i fællesspisning efter spil, skal man betale og skrive sig på listen i baren INDEN MAN SLÅR UD KL. 17.00.

• 1 overkanin pr. 4 spillere deltager på Par 3 banen. Hjælper til med regler og scorekort og spiller ikke med.

• 1 overkanin pr. 3 spillere deltager på Intermediate banen, og hjælper til med regler og scorekort og spiller evt. med.

• Sidste tirsdag i hver måned, spilles der 7 huller på 18-hulsbanen. Alle slår ud fra rød/48 tee. Der spilles om Kaninbolde mod et startgebyr på 20 kr. pr. spiller.

• Efter spil samles overkaniner og spillerne/kaninerne i klublokalet. Scorekort samles sammen af overkaniner og præmier deles ud.

• Overkaniner sørger for, at alle sider sammen under præmieuddeling og spisning.

Hjælpernes Opgaver

Antal Hjælpere:

  • Vi er i alt 9 hjælpere til samtlige Tirsdage i henhold til spillekalender.
  • Vi er 3 team a 3 hjælpere.
  • Hvert team har hver sine Tirsdage, se spillekalender.
  • Sidste Tirsdag i måneden spilles der på 18 hullersbane.

Opgaver:

  • Mindst en hjælper skal være tilstæde kl.16:30 i lokalet ved Pro-Shoppen. Aftales i teamet.
  • Hjælper byder velkomen til spillerne, og orienterer om spiseregler.
  • Hjælpere hjælper til med udskrivning af scorekort og indsamler disse.
  • De 3 hjælpere inddeler spillerne i hold på max 3 spillere.
  • De 3 hjælpere sørger for at nye spillere i Tirsdagklubben kommer på hold med hjælperne.
  • De 3 spillere på hvert hold skal bytte scorekort, således at ingen fører sit eget scorekort.
  • Hjælpere hjælper spillerne med at udfylde scorekort.
  • Hjælperne samler de scorekort sammen, hvor spilleren skal nedskrives.
  • Disse scorekort afleveres til Steve under dør, husk at scorekort skal være afkrydset ud for EDS og at disse skal være underskrevet af både spiller og markør.
  • Hver Tirsdag er der spil om bolde for spillere med HCP. større end 36.0, Her samler hjælperne alle scorekort sammen og finder vinder nr. 2 og nr.3.
  • Hjælperne sørger for at alle spiller med op i klublokalet ved baren, helst ved et samlet lang bord.
  • Spisning foregår samlet ved det lang bord i klublokalet 

Spilleform og tider for 2017

Tirsdage i april, maj, juni, juli, august og september.

Start Tirsdag d. 4. april.

Sidste spilledato Tirsdag d. 26. september.

 

Tilmelding sker på spilledagen ved tilstedeværelse i lokalet ved PRO-shoppen. Her vil der være frivillige hjælpere fra klubben tilstede.

 

Mødetid inden spillestart.Senest kl. 16:45. Her skal scorekort være udfyldt, lodtrækning til hold vil blive foretaget, og holdene fordeles på banen.

 

Spillestart kl. 17:00. Der spilles med gunstart. Dvs. at alle hold slår ud samtidig kl. 17:00 fra forskellige huller på banen.

 

Der spilles 9 huller på intermediate banen. Fortrinsvis 3 spillere på hvert hold. Alle spillere med HCP større end 36,0 spiller hver tirsdag om boldpræmier, mod en greenfee på 20,- kr. - - Spillere indmeldt i 2017, som spiller med på intermediate banen, og også med et HCP større end 36, 0 spiller med om boldene og betaler også greenfee. Spillere med HCP mindre end 36,1 spiller IKKE med om bolde.

 

Sidste tirsdag i hver måned.Her spilles 9 huller på 18 huls banen som en Foursome match. Spilleren med HCP større end 36,0 teer ud fra 48 teested, og det gælder for alle 9 teesteder. Spilleren med HCP mindre end 36,1 slår alle 2. slag. Mændene husker her at udskrive scorekort med teested 48. Der opkræves en greenfee på 20 kr. pr. spiller, som går til boldpræmier. Alle spillere uanset HCP spiller med om præmierne på de sidste tirsdage i måneden.

 

Evt. spisning i restaurant efter spil bestilles og betales inden spillestart kl. 17:00.Liste vil ligge i baren med KLUBTILBUD og pris.

 

Sidste tirsdag i hver måned spilles Foursome. Alle andre tirsdage spillesstableford.

 

Alle kan nedskrives i hcp.

 

Efter spil samles vi alle i klublokalet på 1. sal, hvor spil og scorekort gennemgås, og dem som skal spise, spiser sammen.

 

Matchansvarlige.Britt K. Jørgensen, Søren Lundgaard samt Jesper Vecht.

 

Vi håber, at rigtig mange af jer medlemmer, som måske ikke føler, I har noget ståsted i klubben endnu, indfinder jer. Håber I herigennem finder et netværk i klubben. Dragsholm Golf Club er en sportsklub og en klub for alle, og det skal også være sjovt at spille golf. Vel mødt.

Målsætning

For 2017 til 2020.

Ifølge Dansk Golf Union (DGU) sker det største medlemsfrafald i de danske golfklubber indenfor de første 3 år af medlemskabet.

DGU har lavet statistik på frafaldet gennem en årrække. Det viser sig, at for hver 100 nystartede, var der kun 8 medlemmer af disse tilbage i golfklubberne efter 3 år. 92% var simpelthen holdt op. Tallene taler for sig selv. Tallene gælder samlet for alle klubber Danmark.

Golfklubber/vi skal være meget bedre til at tage os af nye medlemmer. Bedre til at byde dem velkommen, og hjælpe dem i alle henseender, når de er til stede i klubben.

Vi i Dragsholm Golf Club skal være bedre til at få dem integreret i klubben og i klublivet, og her spiller det sociale ståsted en stor rolle. Nye medlemmer må ikke få den opfattelse, at en golfklub er fyldt op af klikker, som har nok i sine egne. Vi skal være meget mere udadvendte.

Smil, venlighed og hjælpsomhed er nogle af kodeordene, og det gælder på hele vores dejlige anlæg samt i klubhuset.

 

Begynderudvalget sammen med resten af Dragsholm Golf Club og vores PRO-træner Steve arbejder ud fra følgende målsætning for 2017 til 2020:

• At bibeholde mindst 50 % af alle nye prøvemedlemskaber/nye medlemmer, indmeldt i 2017, som medlemmer pr. 01-04-2018.

• At bibeholde mindst 40 % af alle indmeldte medlemmer i 2017, som medlemmer pr. den 01-04-2019.

• At bibeholde mindst 30 % af alle indmeldte medlemmer i 2017, som medlemmer pr. den 01-04-2020.

Eksempel ved 100 nye medlemmer indmeldt i 2017.

• Pr. 01-04-2018 er der 50 medlemmer som starter op.

• Pr. 01-04-2019 er der 40 medlemmer som starter op.

• Pr. 01-04-2020 er der 30 medlemmer som starter op.


• DELMÅL HER ER:

• Pr. 01-04-2020 er 50% af de 30 medlemmer = 15 stk. nu medlemmer på 18-hulsbanen.

• De 30 medlemmer er stadig medlemmer i klubben.

Regnestykkerne er nemme, Steve kan trække tallene ud af medlemslisterne, og procentsatserne må jo meget gerne være større.

Tirsdagsklubben udvalg

består af:

 

IMG 7857 

Formand: Søren Lundgaard

sorenlundgaard49@gmail.com 

2993 9589

IMG 7859

 

Britt Kjær Jørgensen

4470bkj@gmail.com

4081 5005

 

Ulrik Kjær Jørgensen

4470bkj@gmail.com

50937201

 

Jesper Vecht

jevecht@gmail.com

2166 6459

 

Torben Nielsen

4i39@mail.dk

6035 4337

 

Bodil Jensen

Bodil1@get2net.dk

3089 7525

 

John Rickens

mrrickens@gmail.com

5120 0157

 

Finn Madsen

fkm@omoe.dk

4032 9002

 

Ralf Steen Nielsen

ralfsteennielsen@outlook.dk

2536 3464

 

 

 

 

Spilleplan

LØRDAGSSPIL OG TIRSDAGSSPIL FOR NYE MEDLEMMER (KANINER) MED START I 2017.

Lørdage:

  • Startdato for spil er lørdag d. 08-04 kl. 14:00 og afslutningsdato er lørdag d. 23-09. Der spilles 25 lørdage i 2017.
  • Mødetid for overkaniner om lørdagen er kl. 13:40 og spillestart er kl. 14:00.
  • Der spilles på Par 3 banen og evt. på Intermediate banen.
  • Der vil være 1 overkanin pr. 4 spillere som går med rundt på Par 3 banen og vejleder. Overkaniner spiller ikke med på Par 3 banen.
  • Der vil være 1 overkanin pr. 3 spillere som går med rundt på Intermediate banen og vejleder. Overkaniner kan vælge at spille med på Intermediate banen.
  • Overkaniner skal være behjælpelige med regler og udfyldning af scorekort.
  • Hvis der er 6 eller flere kaniner som spiller på intermediate banen, spilles der om nye golfbolde mod et startgebyr på 20 kr. pr spiller.
  • Efter spil samles kaniner og overkaniner i klublokalet ved baren på 1. sal i klubhuset.
  • Overkaniner sørger for, at alle sidder sammen og gennemgår scorekort, dagens spil og evt. deler præmier ud.

Tirsdage:

  • Starts dato for spil tirsdag d. 11-04 kl. 17.00. Der spilles 25 tirsdage i 2017.
  • Spillestart er altid kl. 17:00. Mødetid for overkaniner kl. 16.40.
  • Der spilles både på Par 3 banen og på Intermediate banen.
  • Ønsker man at deltage i fællesspisning efter spil, skal man betale og skrive sig på listen i baren INDEN MAN SLÅR UD KL. 17.00.
  • 1 overkanin pr. 4 spillere deltager på Par 3 banen. Hjælper til med regler og scorekort og spiller ikke med.
  • 1 overkanin pr. 3 spillere deltager på Intermediate banen, og hjælper til med regler og scorekort og spiller evt. med.
  • Sidste tirsdag i hver måned, spilles der 7 huller på 18-hulsbanen. Alle slår ud fra rød/48 tee. Er der 6 spillere eller flere, spilles der om Kaninbolde mod et startgebyr på 20 kr. pr. spiller.
  • Efter spil samles overkaniner og spillerne/kaninerne i klublokalet. Scorekort samles sammen af overkaniner og evt. præmier deles ud.
  • Overkaniner sørger for, at alle sider sammen under præmieuddeling og spisning.