Spilleform og tider

SPILLEFORM OG TIDER:

Sæsonåbningsmatch: 1. eller 2. tirsdag i april.

Sæsonafslutningsmatch: Sidste lørdag i september eller første lørdag i oktober

Sæson: tirsdage i april, maj, juni, juli, august og september.

Tilmelding til spil: Sker på spilledagen ved tilstedeværelse i lokalet ved PRO-shoppen. Her vil der være hjælpere fra klubben til stede, som hjælper med scorekort m.v.

Spillested: 9 huls banen med par 3-, 4- og 5 huller.

Spillestart: Kl. 17:00 ved gunstart, dvs. Vi starter på forskellige huller samtidig.

Mødetid: Senest kl. 16:45. Her skal scorekort være udfyldt, lodtrækning til hold vil blive foretaget, og holdene fordeles på banen.

Spilleform: Stableford og fortrinsvis 2 spillere (HCP >36) + 1 hjælper (HCP<=36) på hvert hold.

Ekstra hjælpere: Hvis der er flere med HCP < 36 går de i en 3 bold

Gevinstbolde: Det er kun spillere med et HCP større end 36, som betaler green fee og spiller med om boldene. Alle andre spillere med et HCP på 36 eller mindre end 36, spiller med som Tirsdagsklubbens hjælpere og betaler ikke green fee.

Kontingent og green fee: Ingen kontingent, men der opkræves hver tirsdag en green fee på 20 kr. til dækning af de bolde vi spiller om.

Sidste tirsdag i hver måned:

1. Spiller vi på 18 huls banen, her på for 9, altså hullerne 1 til 9 med gunstart.
  2. Vi spiller Foursome. Det betyder vi spiller 2 par på hvert hul, i alt 4 personer.
  3. Hvert par består af en spiller med HCP > 36 samt en hjælper med HCP <= 36
  4. Vi spiller Stableford mod alle de andre par.
  5. Hvert par spiller med kun 1 bold.
  6. Højeste HCP starter på hvert hul med at slå ud fra 48/rødteested.
  7. Herefter skiftes til at slå bolden på det enkelte hul.
  8. Et par består af en spiller med HCP over 36 og en spiller med HCP under 36.
  9. Der føres kun et scorekort med begge navne på.
  10. Parrets samlede spillerhandicap (SPH) er: 50% af de spillers samlede spiller – HCP.
  11. Alle printer scorekort ud.
  12. Hvert par udfylder et fælles scorekort. Afleveres efter match med begge navne på.
  13. Greenfee er 20 kr. både for alle spillere (både højt og lavt HCP)
  14. Man kan ikke nedskrives i denne spilform

Efter spil: Samles vi alle i klublokalet på 1. sal, hvor spil, spørgsmål og scorekort gennemgås. Alle kan nedskrives i HCP. Tirsdagshjælperne underskriver scorekort, som afleveres til Steve, under glasdøren i PRO-Shoppen.

Matchansvarlige: Paw Larsen, Jimmy Hansen, Ole Jensen, Per Hansen

Vi håber, at rigtig mange af jer medlemmer, som måske ikke føler, I har noget ståsted i klubben endnu, indfinder jer. Vi hjælper jer også gerne videre til andre klubber i klubben, således at I herigennem finder et ståsted og et netværk i klubben.

Dragsholm Golf Club er en sportsklub og en klub for alle, og det skal også være sjovt at spille golf. Vel mødt.